Henrijs Fords uzbūvēja automašīnu ar ārējo apdari no sojas plastmasas 1940. gados?
Amerikas vēsture automašīnas Izgudrojumi Otrais pasaules karš Tehnoloģija Vēsture

Henrijs Fords uzbūvēja automašīnu ar ārējo apdari no sojas plastmasas 1940. gados?

Apstiprinājums:

Henrijs Fords izveidoja automašīnu ar ārējo korpusu, kas izgatavots no sojas plastmasas 1940. gados.

Konteksts

Nav pierakstu par precīzo formulu, ko Fords izmantoja, lai izgatavotu automašīnas plastmasas sastāvdaļas. Laikabiedru avoti apgalvoja, ka papildus sojai tā sastāvēja arī no citiem lauksaimniecības kultūriem, piemēram, kaņepēm, kviešiem un liniem. Viens laikraksts aprakstīja transportlīdzekli kā “daļēji salātus un daļēji automašīnu”.

Ford Motor Co. dibinātāja Henrija Forda izgudrojums par automašīnu, kas izgatavota no sojas bāzes plastmasas 1940. gados, ir apgalvojums, kas ir izplatījies sociālo mediju stūros vairāk nekā desmit gadus.

No ziņām, kas kopīgotas Instagram 2024. gadā līdz fotogrāfijām Facebook 2018. gadā, mēs atradām pierādījumus šim apgalvojumam dažādās vietnēs internetā, tostarp zemāk redzamo ziņu, kas kopīgota Reddit 2020. gadā:

Mēs noskaidrojām, ka iepriekš minētais attēls ir autentisks. Tomēr saskaņā ar The Henry Ford Museum of American Innovation nav pierakstu par produkta plastmasas formulas sastāvu. Tādēļ transportlīdzekļa precīzie sastāvdaļas ir nezināmas.

Tas tika pateikts, grāmata “Henry Ford and his Researchers: History of their Work with Soybeans, Soyfoods and Chemurgy” apraksta Forda sojas pētījumus no 1928. līdz 2011. gadam, atsaucoties uz dažādiem laikrakstu rakstiem un citiem laikabiedru avotiem. Pamatojoties uz šo informāciju, mēs esam novērtējuši šo apgalvojumu kā “Patiesu”.

Piemēram:

  • 1941. gada 28. jūlija rakstā, kas publicēts Christian Science Monitor, tika aprakstīts “eksperimentāls motorizēts transportlīdzeklis”, ko paziņojis Fords, kas bija “galvenokārt izgatavots no plastmasas celulozes šķiedrām”.
  • 1941. gada 14. augusta rakstā, ko publicējis The Associated Press, tika ziņots, ka produkts ir 12 gadu laboratorijas darba rezultāts, kas noveda pie “plastmasas korpusa, kas sastāv no aptuveni 70% celulozes un 30% sveķu saistvielas”.
  • 1941. gada 29. augusta rakstā Detroit Free Press tika norādīts, ka “Ford plastmasas automašīna… izgatavota no lauksaimniecības produktiem, bija izstādīta, kā arī blakus esošajā laukumā, kur kompānija audzēja sojas pupiņu paraugus, no kuriem tiek veidotas plastmasas”.

Ar 2000 mārciņu svaru – puse no tajā laikā tērauda korpusa automašīnas svara – sojas automašīna sastāvēja no 14 plastmasas paneļiem, kas piestiprināti pie cauruļveida tērauda rāmja.

The Henry Ford Museum of American Innovation norāda, ka “plastmasas paneļu precīzie sastāvdaļas ir nezināmas, jo šodien nav saglabājušies pieraksti par formulu”.

1988. gada rakstā “Henry’s Plastic Car: An Interview with Mr. Lowell E. Overly”, kas publicēts 2017. gada grāmatā “History of Industrial Uses of Soybeans”, Overly tika identificēts kā “pasaules pirmās plastmasas automašīnas dizainers”.

Henrijs Fords bija ieinteresēts atrast jaunas rūpnieciskas lietojumprogrammas lauksaimniecības produktiem un līdz 1931. gadam viņš bija izvēlējies sojas pupiņas kā visperspektīvākās… Kaut kad 1937. gada beigās vai 1938. gada sākumā tika izgatavotas lielas sojas plastmasas loksnes un kungs Fords bija tik lepns par to, ka viņš lec virsū un lepojās žurnālistiem vai jebkuram citam, kas notika būt klāt…

Vēlāk automašīnas aizmugurējais vāks tika izgatavots no plastmasas un viņam patika sēdēt uz tā ar cirvi [cirvi], ko viņš nesa bagāžniekā. Tomēr kungs Overly atceras, ka pirmo reizi, kad kungs Fords to sita ar cirvi, vāks saplaisāja un cirvja asmens iegriezās cauri tam. Vēlāk stikla šķiedra tika sajaukta plastmasā un papildus pasargāja ar gumijas zābaku uz asas cirvja malas. Atsitiena rezultātā cirvis izlidoja no kunga Forda rokām un lidoja aptuveni piecpadsmit pēdas pirms apstājās. Apmierinoties ar šiem rezultātiem kungs Fords deva rīkojumu izstrādāt mazu automašīnu ar plastmasas korpusu.

Automobiļa korpusa paneļi bija izgatavoti no plastmasas, kas sastāvēja no sojas šķiedras fenola sveķos ar formaldehīdu, ko izmantoja impregnēšanai.

The Henry Ford Museum of American Innovation norāda, ka sojas automašīna tika atklāta ikgadējajos Dearborn Days svētkos 1941. gada 13. augustā un pēc tam nogādāta uz Mičiganas štata izstāžu laukumu.

“Līdz karadarbības beigām ideja par plastmasas automašīnu bija aizmirsusies enerģijas novirzīšanas dēļ uz karadarbības atveseļošanas centieniem,” rakstīja muzejs.

Mēs salīdzinajam patentu numuru, kas minēts Wikipedia lapā par sojas automašīnu ar Google Patents un atraduši patentu numuru US2269452A, kas apraksta “šasijas rami, uz kura var uzstutinat automobiļa korpusu ar saviju krusteniskajiem elementiem”. Tas tika iesniegts Fordam un Gregorijam Eugenam 1940. gada 27. jūlijam un piešķirts 1942. gada 13. janvārī. Tomēr patents neatbild ne uz “sojas”, ne uz “plastmasas” jautajumiem.

Avoti

  • Aoyagi, William Shurtleff; Akiko. History of Industrial Uses of Soybeans (Nonfood, Nonfeed) (660 CE-2017): Extensively Annotated Bibliography and Sourcebook. Soyinfo Center, 2017.
  • Henry, Ford, and Eugene T. Gregorie. Automobile Chassis Construction. US2269452A, 13 Jan. 1942.
  • Henry Ford Soybean Car – Google Search. Accessed 20 May 2024.
  • Henry Ford’s Hemp Car – MTFCA Forum. Accessed 20 May 2024.
  • Instagram. Accessed 20 May 2024.
  • jlittle. “Henry Ford’s Plastic Hemp Car | January 13th, 1942.” Gary Crossley Ford, 13 Jan. 2023.
  • Shurtleff, William, and Akiko Aoyagi. Henry Ford and His Researchers – History of Their Work with Soybeans, Soyfoods and Chemurgy (1928-2011): Extensively Annotated Bibliography and Sourcebook. Soyinfo Center, 2011.
  • “Making Automobiles Last During World War II.” The National WWII Museum | New Orleans, 6 Jan. 2022.
  • “Soybean Car.” Wikipedia, 24 Jan. 2024.
  • Soybean Car – The Henry Ford. Accessed 20 May 2024.
  • Soybean Experimental Laboratory in Greenfield Village, circa 1940 – The Henry Ford. Accessed 20 May 2024.