Kartes parāda pasažieru vilcienu maršrutus ASV un Eiropā?
Amerikas Savienotās Valstis Ceļojumi Eiropa vilcieni

Kartes parāda pasažieru vilcienu maršrutus ASV un Eiropā?

Salīdzinot pasažieru vilcienu līnijas ASV un Eiropā

2024. gada 15. aprīlī Facebook lapa “The sound of Train” publicēja attēlu ar divām kartēm, kurās salīdzinātas pasažieru vilcienu līnijas Amerikas Savienotajās Valstīs un Eiropā:

Publicējums bija ieguvis 117 000 reakciju, 21 800 komentāru un 44 000 koplietojumu līdz šim brīdim. Tas pats attēls parādījās Reddit vietnē 2023. gadā un arī kļuva vīrusveidīgs. “Vācijā vilcienus izmanto pat, lai aizietu no vannas istabas uz virtuvi,” jokoja viens lietotājs.

Lai gan kartes sniedza vispārēji precīzu iespaidu par atšķirībām starp ASV pasažieru vilcienu sistēmu un Eiropas sistēmu, ASV karte neiekļāva visas reģionālās un pilsētu pasažieru vilcienu līnijas, tāpēc salīdzinājums bija nedaudz nelīdzsvarots. Eiropas karte bija precīza realitātes atspoguļojums.

Ir patiesība, ka salīdzinot ar Eiropu, ASV pasažieru vilcienu sistēma ir mazattīstīta. Precīzāk sakot, tā ir smagi degradējusies gadsimtu gaitā, jo daudzas līnijas visā valstī ir nonākušas neizmantošanā kopš 1960. gadiem, saskaņā ar 2019. gada publicējumu no “The Greater Greater Washington” (vietne, kas aizstāv labāku urbanizāciju Vašingtonas apgabalā), balstoties uz datiem no Nacionālās Vilcienu Pasažieru Asociācijas.

Tajā pašā laikposmā Eiropa atvēra daudzas jaunas pasažieru vilcienu līnijas pilsētu un reģionālajā līmenī, savienojot lielās pilsētas valstīs un pat pāri robežām. 1981. gadā Francijas valdība atvēra Eiropas pirmo ātrvilcienu līniju starp Parīzi un Lionu. Šī tehnoloģija izplatījās visā kontinentā ar AVE, kas savieno galvenās pilsētas Spānijā, un Eurostar, kas savieno Londonu ar Parīzi, Briseli un Amsterdamu. Līdz 2024. gadam vilcieni visos ātrumos savienoja Minheni ar Prāgu, Marseļu ar Barselonu un Vīni ar Romu.

ASV karte attēlā precīzi parāda Amtrak vilcienu karti, ko mēs atradām Amtrak vietnē. Amtrak ir nacionāls vilcienu tīkls, kas savieno pilsētas garos attālumos.

Tikmēr mēs salīdzinājām vīrusveidīgo Eiropas karti ar nacionālajiem dzelzceļa kartēm un sapratām, ka tajā iekļautas ne tikai ilgstošas līnijas, bet arī reģionālās. Daļēji tāpēc šajā kartē ir ievērojami vairāk līniju salīdzinot ar ASV.

Citiem vārdiem sakot, godīgs salīdzinājums starp abām sistēmām iekļautu visas ASV reģionālās līnijas, piemēram, Long Island Rail Road un Metro-North (lielākie tīkli ar kopumā 136 miljoniem braucienu katru gadu); NJ Transit Rail Operations, kas savieno Ņujorku ar Filadelfiju, un Dienvidaustrumu Pensilvānijas Transporta Autoritāti – labāk pazīstamu kā SEPTA – ap Filadelfiju. Citas šādas līnijas ietver Caltrain ap Sanfrancisko un Denvera RTD.

Pat tad, kad tika visvairāk izmantots 1910. un 1920. gados, Amerikas pasažieru vilcienu tīkls parādīja acīmredzamas atšķirības starp reģioniem. Austrumu pilsētas ir tuvākas, blīvākas un piemērotākas dzelzceļa savienojumiem, kamēr rietumos apvienojumi ir tālāki viens no otra. Tomēr ceļotāji plaši izmantoja vilcienu pirms simts gadiem.

Visa šī situācija mainījās sākot no 1929. gada vairāku iemeslu dēļ: Pirmkārt, 1929. gada Volstrītas krahs izraisīja Lielo Depresiju, kas padarīja vidējus un garus ceļojumus mazpieejamus cilvēkiem ar ekonomiskajiem problēmam. Tajā paša laikā Ford Motor Company ieviesa masveida automobiļu ražošanu tirgū, un līdz tam gadam uz ceļiem bija 23 miljoni automobiļu 123 miljonu cilvēku populācijai. Sekojošais urbanizēšanās process mainīja transporta tirgu, padarot ērti ģimenēm piederēt vienam vai vairakiem automobiļiem. Tad nāca lidmašīnu ceļošana. Pakāpeniski ASV ekonomika atstūma vilcienu sistēmu malā.

Bet vietējo un reģionālo vilcienu līniju panakumi ASV ziemeļaustrumos var sniegt noradi uz valsts attīstotajam transporta vajadzibam. Eksperti saka, ka gajeju draudzigo ielu un ceļu veidošana un sabiedriskajam transportam ieguldijumi palidz atbrivot pilsetas un šosejas no sastrēgumiem. ASV prezidents Džo Baidens 2023. gada beigas paziņoja par plano attistit jaunas vilcienu līnijas un tehnoloģiju, ieskaitot ātrvilcienu pasažieriem.

Tikmēr Eiropai zemo cenu aviolinijas ir apgriezušas vilcienu tirgu kajaa galaa. Lai gan daudzi pasažieri varetu labak celot ar vilcienu, vilcienu biļešu cenas bieži ir augstakas salidzinajumam ar plaši pieejamam lidmašinu biļetem. Arij tur Eiropas politiki mekle risinajumus, lai padaritu vilcienu ceļošanu pievilcigaku par gaisa ceļošanu lielakajai dalai pasažieriem.

Avoti

A Complete History of Trains in the United States | U.S. Train Guide. https://www.volocars.com/blog/complete-history-of-trains. Pieejams no 24 Apr. 2024.

Alpert, TransitHistoryBy David, et al. The Evolution of Amtrak, 1971-2011. https://ggwash.org/view/9187/the-evolution-of-amtrak-1971-2011. Pieejams no 24 Apr. 2024.

Amtrak. https://www.amtrak.com/content/dam/projects/dotcom/english/public/documents/Maps/Amtrak-System-Map-1018.pdf. Pieejams no 24 Apr. 2024.

Can Europe’s Trains Compete with Low-Cost Airlines? https://www.ft.com/content/b5591361-7e10-4926-ae90-851fb5c1520d. Pieejams no 24 Apr. 2024.

Henry Ford: Technology and Innovation in the 1920s | College Reading and Writing. https://courses.lumenlearning.com/suny-esc-introtocollegereadingandwriting/chapter/henry-ford-technology-and-innovation-in-the-1920s/. Pieejams no 24 Apr. 2024.

House, The White. ‘FACT SHEET: President Biden Announces Billions to Deliver World-Class High-Speed Rail and Launch New Passenger Rail Corridors Across the Country’. The White House, 8 Dec. 2023, https://www.whitehouse.gov/briefing-room/statements-releases/2023/12/08/fact-sheet-president-biden-announces-billions-to-deliver-world-class-high-speed-rail-and-launch-new-passenger-rail-corridors-across-the-country/.

Lew, Alexander. ‘Today in History: Train à Grande Vitesse (TGV) Delivers First Passengers to Lyon’. Wired. www.wired.com, https://www.wired.com/2007/09/today-in-hist-3/. Pieejams no 24 Apr. 2024.

‘Mapa alta velocidad España 2024 (AVE, Avlo, Ouigo, iryo)’. ENTERAT.COM, https://www.enterat.com/servicios/mapa-ave-espana.php. Pieejams no 24 Apr. 2024.

‘Routemap’. Eurostar, https://www.eurostar.com/rw-en/destinations/routemap. Pieejams no 24 Apr. 2024.

Stock Market Crash of 1929 | Federal Reserve History. https://www.federalreservehistory.org/essays/stock-market-crash-of-1929. Pieejams no 24 Apr. 2024.

APTAAdmin. ‘Benefits of High-Speed Rail for the United States’. American Public Transportation Association, https://www.apta.com/research-technical-resources/high-speed-passenger-rail/benefits-of-high-speed-rail-for-the-united-states/. Pieejams no 25 Apr. 2024.

Morar, Tudor, and Luca Bertolini. ‘Planning for Pedestrians: A Way Out of Traffic Congestion’. Procedia – Social and Behavioral Sciences, vol. 81, June 2013, pp. 600–08. ScienceDirect, https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.483.

Why Train Travel Is Good for the Environment. https://www.greenguides.net/post/trains-reduce-carbon-footprint. Pieejams no 25 Apr. 2024.