Pēc Džošuas Dīna nāves, kas ir otrais "Boeing" informators, kas miris divu mēnešu laikā, ko mēs zinām
boeing nāve trauksmes cēlējs Ziņas

Pēc Džošuas Dīna nāves, kas ir otrais “Boeing” informators, kas miris divu mēnešu laikā, ko mēs zinām

Otrā boeinga ziņotāja nāve

Pavasarī 2024. gadā, tikai dažu mēnešu laikā, mira jau otrais Boeing ziņotājs.

2024. gada 9. martā bijušais Boeing darbinieks Džons Barnets tika atrasts miris Čārlstonā, Dienvidkarolīnā. Tad 2024. gada 1. maijā tika ziņots, ka Džošua Dīns, kurš strādāja Boeing līgumuzņēmējam Spirit AeroSystems, mira iepriekšējā dienā pēc “cīņas ar pēkšņu, ātri izplatījušos infekciju”. Abi vīrieši publiski sūdzējās par drošības pārkāpumiem un nepareizu vadību uzņēmumos.

Daži lasītāji izteica apsūdzības par ļaunprātīgu sazvērestību:

Šī ir sazvērestības teorija visdziļākajā šī vārda nozīmē. Abas nāves, ņemot vērā nesenas skandālus Boeing saistībā ar gaisa kuģu drošību un vispārējo neuzticēšanos lielajiem ASV uzņēmumiem, rada tumšu izskaidrojumu, kas ir viegli ieteicams, bet grūti pierādams.

Lūk, ko mēs zinām līdz šim par šīm nāvēm. Mēs atjaunināsim šo stāstu ar papildu informāciju, kad tā kļūs pieejama.

Džons Barnets

Barnets, kuram nāves brīdī bija 62 gadi, strādāja Boeing vairāk nekā 30 gadus un pirmo reizi iesniedza ziņotāja sūdzību pret savu darba devēju 2017. gadā. 2019. gadā Barnets stāstīja BBC un The New York Times par drošības problēmām, kas viņam radušās saistībā ar Boeing 787 Dreamliner lidmašīnas ražošanu, ko, viņaprāt, uzņēmuma vadība regulāri ignorēja.

Nedēļas laikā pirms savas nāves Barnets sniedza liecību par Boeing drošības pārkāpumiem Čārlstonā, Dienvidkarolīnā. Viņš tika atrasts miris savā automašīnā no tā, ko Čārlstonas koronera birojs nosauca par “pašizdarītu šautenes brūci”.

Boeing pārstāvis paziņoja:

Mēs esam skumji par kunga Barneta aiziešanu un turpinām domāt par viņa ģimeni un draugiem. Boeing pirms viņa pensionēšanās 2017. gadā pārskatīja un risināja kvalitātes problēmas, ko kungs Barnets izvirzīja, kā arī citas kvalitātes problēmas, kas minētas sūdzībā. Inženiertehniskais novērtējums noteica, ka viņa izvirzītās problēmas neietekmēja lidmašīnas drošību.

Džošua Dīns

Dīns, kuram nāves brīdī bija 45 gadi, nestrādāja tieši Boeing. Viņš strādāja Spirit AeroSystems, Boeing līgumuzņēmējam, kas saistīts ar ražošanas defektiem Boeing 737 MAX lidmašīnai.

Saskaņā ar vairākiem ticamiem ziņu avotiem, tostarp NPR, The Seattle Times un CBS News, Dīns, kvalitātes auditors Spirit AeroSystems, sākotnēji ziņoja par problēmu vadībai 2022. gada oktobrī. Caurumi 737 MAX šķirtuvju sieniņas bija nepareizi izurbti, viņš teica, un varētu izraisīt lidmašīnas kabīnes dehermetizēšanu lidojuma laikā.

2023. gada aprīlī Boeing un Spirit paziņoja par atsevišķu ražošanas defektu 737 MAX saistībā ar stiprinājumiem uz astes stūres. Spirit atlaist Dīnu tajā paša mēnesī. Savos liecībajos Dīns apgalvoja, ka varbūt ir palaists garām astes stūres problēmu, jo viņš bija koncentrējies uz iepriekš identificēto šķirtuvju sieniņas problēmu.

2023. gada augustā, 10 mēnešus pēc tam, kad Dīns sākotnēji ziņoja par savu bažas par šķirtuvju sieniņas caurumiem vadībai, Boeing publiski ziņoja par defektu. Dīns iesniedza sūdzību Federālajai aviācijas administrācijai (FAA) par šiem jautājumiem 2023. gada otrajā pusē, apgalvojot, ka Spirit viņu atlaist kā grēkazi. Viņš arī iesniedza nepamatotas atlaišanas prasību ASV Darba departamentam, kas bija procesa stadijumos viņa nāves brīdī, saskaņa ar ziņu ziņojumiem.

Tad 2024. gada janvārī lidmašīnas Alaska Airlines 737 MAX durvju aizbide lidojuma laikā aizlidoja projekta laikā. To durvju aizbidi uzstaisija Spirit. Viens no Dina kolēģiem apstiprinaja dažas no viņa apsūdzibam neilgi pirms tam.

2024. gada 21. aprīlī Dins, ko viņa ģimene aprakstija kâ “veselîbas fanâtiku” un cilvêku, kuram nebija regulâra ârsta jo viòð nekad nebija slims, pats devâs uz steidzamo palîdzîbu jo viòam bija elpoðanas grûtîbas. Drîz viòð nonâca slimnîcâ: viòð pozitîvi testêjâs uz gripas B vîrusu un attîstîja MRSA sekojoði pneimoniju un varbût piedzîvoja insultu. Lîdz 30. aprîlim viòð bija miris.

FAA paziñoja 2024. gada 6. maijâ ka ir uzsâkusi papildus izmeklêðanu par Boeing sakarâ ar bažâm ka ražotâjs ir izlaidis dažas pârbaudes uz 787 Dreamliner un viltoti ieraksti.