Vai kartes precīzi salīdzina ASV un Eiropas pasažieru vilcienu līnijas?
Amerikas Savienotās Valstis Ceļojumi Eiropa vilcieni

Vai kartes precīzi salīdzina ASV un Eiropas pasažieru vilcienu līnijas?

Salīdzinājums starp ASV un Eiropas pasažieru vilcienu līnijām

2024. gada aprīlī Facebook lapa “Vilcienu skaņa” dalījās ar diviem kartēm, kas it kā salīdzina pasažieru vilcienu līnijas Amerikas Savienotajās Valstīs un Eiropā:

Publikācija bija ieguvusi 117 000 reakciju, 21 800 komentāru un tika kopīgota 44 000 reižu līdz šim brīdim. Tas pats attēls parādījās Redditā 2023. gadā un arī kļuva virāls. “Vācijā vilcienus izmanto pat, lai dotos no vannas istabas uz virtuvi,” viens lietotājs izteicās jokaini.

Lai gan kartes kopumā precīzi atspoguļoja atšķirības starp ASV pasažieru vilcienu sistēmas izmēru un blīvumu salīdzinājumā ar Eiropas sistēmu, ASV karte neiekļāva visas reģionālās un pilsētas pasažieru vilcienu līnijas, tāpēc salīdzinājums bija nedaudz nevienlīdzīgs. Eiropas karte bija precīza realitātes atspoguļojums.

Ir patiesība, ka, salīdzinot ar Eiropu, ASV pasažieru vilcienu sistēma ir nepietiekami attīstīta. Precīzāk sakot, tā ir smagi degradējusies pēdējo desmitgažu laikā, jo daudzas līnijas visā valstī ir nonākušas neizmantošanā kopš 1960. gadiem, saskaņā ar 2019. gada publikāciju no The Greater Greater Washington (vietnes, kas aizstāv labāku urbanizāciju Vašingtonas apgabalā), pamatojoties uz datiem no National Association of Rail Passengers.

Tajā pašā laikposmā Eiropa atvēra daudzas jaunas pasažieru vilcienu līnijas pilsētu un reģionu līmenī, savienojot lielās pilsētas valstīs un pat pāri robežām. 1981. gadā Francijas valdība atvēra Eiropas pirmo ātrvilcienu līniju starp Parīzi un Lionu. Šī tehnoloģija izplatījās visā kontinentā ar AVE, savienojot galvenās pilsētas Spānijā, un Eurostar, kas savieno Londonu ar Parīzi, Briseli un Amsterdamu. Līdz 2024. gadam vilcieni visos ātrumos savienoja Minheni ar Prāgu, Marseļu ar Barselonu un Vīni ar Romu.

ASV karte attēlā precīzi parāda Amtrak vilcienu karti, ko mēs atradām Amtrak tīmekļa vietnē. Amtrak ir nacionāls vilcienu tīkls, kas savieno pilsētas garos attālumos.

Tikmēr mēs salīdzinājām vīrusa izraisīto Eiropas karti ar nacionālajiem dzelzceļa kartes un sapratām, ka tajā iekļautas ne tikai tālas distances līnijas, bet arī reģionālās. Daļēji tāpēc šajā kartē ir ievērojami vairāk līniju salīdzinot ar ASV.

Citiem vārdiem sakot, godīgs salīdzinājums starp abām sistēmām iekļautu visas ASV reģionālās līnijas, piemēram, Long Island Rail Road un Metro-North (lielākais tautas tīkls ar kopumā 136 miljoniem braucienu katru gadu); NJ Transit Rail Operations, kas savieno Ņujorkas pilsētu ar Filadelfiju, un Southeastern Pennsylvania Transportation Authority – labāk pazīstama kā SEPTA – ap Filadelfiju. Citas šādas līnijas ietver Caltrain ap Sanfrancisko un Denvera RTD.

Pat tad, kad tas tika visvairāk izmantots 1910. un 1920. gados, Amerikas pasažieru vilcienu tīkls parādīja acīmredzamas atšķirības starp reģioniem. Austrumu pilsētas ir tuvākas, blīvākas un labvēlīgākas dzelzceļa savienojumiem, kamēr rietumos apvienojumi ir tālāk viens no otra. Tomēr ceļotāji plaši izmantoja vilcienu pirms simts gadiem.

Visa šī situācija mainījās sākot no 1929. gada vairāku iemeslu dēļ: Pirmkārt, 1929. gada Volstritas krahs izraisīja Lielo depresiju, kas padarīja vidējus un ilgus ceļojumus mazāk pieejamus cilvēkiem ar ekonomiskajiem problēmam. Tajā paša laikā Ford Motor Company ieviesa automobiļu masveida ražošanu tirgū, un līdz tam gadam uz ceļiem bija 23 miljoni automobiļu 123 miljonu iedzīvotaju skaitam. Sekojoša urbanizacija mainīja transporta tirgu, padarot ērti ģimenēm iegūt vienu vai vairakus automobiļus. Tad naca lidmašinu ceļojumi. Pakapeniski ASV ekonomika neprioritizēja vilcienu sistemu.

Bet vietējo un reģionālo vilcienu līniju panakumi ASV ziemeļaustrumos var sniegt noradi uz valsts attistibas transporta vajadzibam. Eksperti saka, ka gajeju draudziga ielu un celu veidosana un ieguldijumi sabiedriskaja transporta palidz atbrivot pilsetas un sosejas no sastrgumiem. ASV prezidents Dzo Baidens 2023. gada beigas paziņoja par plânu attistit jaunas vilcienu lînijas un tehnologiju, ieskaitot augstâtrumu vilcienus pasažieriem.

Tikmer Eiropa zemas izmaksa aviolinijas ir apgriezis vilcienu tirgu kajaugša. Lai gan daudzi pasažieri labprat ceļotu ar vilcienu, vilcienu biļešu izmaksa bieži vien ir augstaka salidzinajuma ar plaši pieejamam lidmašinu biļetem. Ari tur Eiropas politiki meklé risinajumus, lai padaritu vilcienu celošanu pievilcigaku neka gaisa celošanu lielakajai dalai pasažieriem.